Overslaan en naar de inhoud gaan

Aan de deur, op straat of op evenementen kun je wervers van Save the Children tegenkomen. De wervers dragen rode Save the Children kleding en een badge met ID en ze vragen nooit om geld. Wij hebben geen collecteweek en zullen dus ook nooit met collectebussen langs de deuren gaan. Het enige wat onze wervers vragen is om een formulier in te vullen voor een structurele machtiging.

Waarom straat- en deurwerving?
Het werven van nieuwe donateurs aan de deur of op straat is voor ons van groot belang. Mede door de structurele donateurs die via straatwerving en de huis-aan-huis werving geworven worden, kan Save the Children kinderen in de hele wereld een betere toekomst geven. Nagenoeg alle goede doelen die huis-aan-huis werven maken gebruik van wervingsbureaus met wervers in loondienst. Het is een van methoden om donateurs te bereiken die succesvol is gebleken. Donateurs blijven vaak vele jaren aan Save the Children verbonden. Bovendien is persoonlijk contact voor ons heel belangrijk om het verhaal van Save the Children te kunnen vertellen. Vaak gaat dit ook gepaard met voorlichting over het onderwerp waar we ons voor inzetten.


Waar vindt deze week huis-aan-huis werving plaats?
Op de website cbf.nl zie je in welke buurten deze week straat- en huis-aan-huis werving gepland is. Let op: het gaat hierbij om huis-aan-huiswerving van alle goede doelen in Nederland, dus niet alleen van Save the Children.

veelgestelde vragen over straat- en deurwerving

Waar zijn jullie op dit moment aan het werven?

Aan de deur, op straat of op evenementen kunt u wervers van Save the Children tegenkomen. De wervers dragen rode Save the Children kleding en een badge met ID en ze vragen nooit om (contant) geld. Wij hebben geen collecteweek en zullen dus ook nooit met collectebussen langs de deuren gaan. Het enige wat onze wervers vragen is om een formulier in te vullen voor een structurele machtiging. 
 
Wil je weten of onze straatwervers of huis-aan-huis wervers deze periode in jouw buurt actief zijn? Op de website  cbf.nl  zie je  in welke buurten deze week straat- en huis-aan-huis werving gepland is.  

Back to Top

Waarom doet Save the Children aan huis-aan-huis werving?

Het werven van nieuwe donateurs aan de deur of op straat is voor ons van groot belang. Mede door de structurele donateurs die via straatwerving en de huis-aan-huiswerving geworven worden, kan Save the Children kinderen in de hele wereld een betere toekomst geven. Op deze manier kunnen we de continuïteit van ons KinderNoodhulpFonds garanderen, zodat we altijd gelijk noodhulp kunnen geven in het geval van een crisis. Ook kunnen mede dankzij structurele donaties werken aan meerjarenprogramma’s, zodat we kunnen werken aan echte verandering voor kinderen wereldwijd. Bovendien vinden wij persoonlijk contact heel belangrijk: via huis-aan-huis- en straatwerving is er volop gelegenheid voor het stellen van vragen.  

Back to Top

Hoe zit het met de kosten van huis-aan-huis werving?

De opbrengsten van huis-aan-huis werving zijn groter dan de kosten. Dit komt onder andere omdat we scherpe afspraken maken met wervingsbureaus over de kosten. Bovendien levert huis-aan-huis werving structurele donateurs op die gemiddeld vijf jaar donateur blijven. 

Daarnaast houden wij ons strikt aan diverse officiële afspraken, zoals de afspraken die gemaakt zijn met het  Centraal Bureau voor Fondsenwerving. Zij eisen dat wij maximaal 25% van de eigen inkomsten uit fondsenwerving besteden aan marketing en daar zitten wij ruim onder.  

Fondsenwerving via huis-aan-huis werving levert onder de streep meer op, en daarbij krijgen we er donateurs bij en vergroten we onze achterban. En dat is nodig om ons werk te kunnen blijven doen. Het gaat dus absoluut niet ten koste van de kinderen die wij helpen. In tegendeel zelfs. Wij voelen ons er zeer verantwoordelijk voor om elke gedoneerde euro op de best mogelijke manier te besteden en zetten jouw bijdrage in op plekken waar kinderen onze hulp het hardst nodig hebben. Wij gaan dus heel bewust en zorgvuldig om met de donaties die we van onze donateurs ontvangen. 

Lees hier hoe wij het geld besteden of neemt een kijkje in ons jaarverslag

Back to Top

Hoe wordt de kwaliteit van de huis-aan-huis werving bewaakt?

Goede doelen moeten zich aan diverse wet- en regelgeving houden zoals de AVG en de code fieldmarketing (onderdeel van de Reclame Code). Daar bovenop geldt voor goede doelen de Erkenningsregeling met strenge kwaliteitseisen. De toezichthouder CBF toetst goede doelen op naleving van de kwaliteitseisen. Specifiek voor het kanaal huis-aan-huis donateurswerving heeft de sector in de  Stichting Regulering Huis-aan-huis Werving  bovendien afspraken met de wervingsbureaus gemaakt om overvraging te voorkomen en geldt er een gedragscode.  

Wij nemen elke klacht serieus. En terecht: gesprekken aan de deur moeten positief en prettig zijn. Gelukkig krijgen wij niet veel klachten binnen. Als klachten zich toch voordoen, zijn er afspraken met de wervingsbureaus over adequate afhandeling daarvan. Meestal houdt dat in dat na een persoonlijk gesprek met de werver in kwestie passende maatregelen worden genomen. Eventuele klachten over huis-aan-huis werving kunnen bij de betrokken organisaties, bij de Reclame Code Commissie of bij het CBF worden ingediend. Wil je een klacht met ons delen? Wij horen graag van u via e-mail, of via telefoon 070 - 338 44 44 (werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur). 

Back to Top